Siden lanceringen i 1990 har Clio været Renaults bestseller med over 15 millioner solgte eksemplarer på verdensplan. Modellen, som ofte er blevet valgt som franskmændenes foretrukne bil, har siden 2013 endda indtaget en førerposition i B-segmentet.

Med 30 års køreglæde i bagagen tager Renault Clio nu et længe ventet skridt fremad. Om kort tid lanceres modellen med Renaults E-Tech-hybridteknologi, og dermed bliver folkets favorit elektrificeret.

Brændstofbesparelser og færre CO2-emissioner

Den nye Clio E-Tech hybrid har et batteri på 1,2 kWh, som giver både brændstofbesparelser og færre CO2-emissioner. Op til 80 % af bykørslen kan fx gennemføres i ren eldrift med en tophastighed på 70-75 km/h, hvor ydelsen med benzinmotor er på ca. 140 hk.

Nye Clio E-Tech hybrid tilhører kategorien af elhybridbiler, hvor bilen har et batteri, som supplerer under kørslen og lades op ved hjælp af regenerering fx ved opbremsninger. Til forskel fra en plug-in-hybrid oplader du altså ikke selv batteriet, men lader bilen klare det for dig.


Med nye Clio E-Tech hybrid kan du bruge op til 40 %* mindre brændstof sammenlignet med en konventionel benzinmotor, når du kører motorvejs- eller bykørsel.

"... op til 80 % af bykørslen kan fx gennemføres i ren eldrift..."

Renault Clio E-Tech hybrid tilhører kategorien af elhybridbiler, hvor
bilen har et batteri, som supplerer under kørslen og lades op ved hjælp af regenerering fx ved opbremsninger. Til forskel fra en plug-in-hybrid oplader du altså ikke selv batteriet, men lader bilen klare det for dig.  

 

Med Clio E-Tech hybrid kan du bruge op til 40 %* mindre brændstof sammenlignet med en konventionel benzinmotor, når du kører motorvejs- eller bykørsel.

*I henhold til Worldwide Harmonized Ligh vehicles Test Procedure (WLTP) kørsel (blandet kørsel).