Den smidige elbil Renault Zoe E-Tech electric forbindes måske mest med kørsel i bymæssige omgivelser. Men med et helt nyt motorniveau kan du også opleve køreglæde og tryghed på motorvejene.

Elbilen har længe været kendt som en bil til centrum af byerne, hvor man kører korte distancer og har gode opladningsmuligheder. Men innovationerne kommer med stadigt kortere mellemrum i elbilssegmentet, og opladningsinfrastrukturen udbygges hele tiden. I dag fås Renault Zoe E-Tech electric med to forskellige motorer, og elbilen er på vej ud i landet.

 

Den første motortype går under navnet R110 og har en ydelse på 80 kW, hvilket svarer til 108 hk. Drejningsmomentet er på 225 Nm, så med Zoe E-Tech electric har føreren en bil med gode præstationer, alsidighed og komfort, samtidig med at rækkevidden bibeholdes.

 

Med den anden og noget mere kraftfulde motor får du samme komfort og alsidighed, men køreglæden får et ekstra boost. Den motor kaldet R135 har en ydelse på 100 kW, hvilket svarer til 135 hk, og et drejningsmoment på 245 Nm. Denne variant værdsættes især af dem, der kører meget på motorvej i deres Zoe E-Tech electric.
 

Hvordan påvirkes rækkevidden?

Der er mange faktorer, der påvirker en elbils rækkevidde. Det gælder blandt andet vejr, kørestil og hastighed. Forskellen mellem de forskellige motortyper spiller også ind, men dog ikke så meget. Med det nye batteri på 52 kWh leverer R110-motoren en beregnet rækkevidde på 393 km. Med R135-motoren kan du køre op til 383 km.