RENAULT

franske elektro-pop biler

asdasd

"At opfinde fremtiden handler om at bygge videre på 127 års fremskridt. Vi ser bilen som en intelligent og forbundet mobilitetsløsning. Vi skaber biler, der passer til livet – i takt med tiden og i harmoni med alles forventninger."


Fabrice Cambolive, CEO Renault

biler skabt til livet

i mere end 127 år har Renault skabt banebrydende biler og sat innovation i menneskets tjeneste. Design, komfort, teknologi og sikkerhed – vores biler lever og udvikler sig sammen med dig. Hver Renault er en oplevelse, der skal leves.

det mest solgte franske bilmærke i verden1
nr. 1 

international tilstedeværelse
+ 120 lande

(1) I 2024 solgte Renault-brandet 1.577.351 køretøjer (person- og varebiler). Intern kilde: Renault 2025.

teknologi i oplevelsens tjeneste

openR link multimediesystem med integreret Google2, solarbay®3 tonet panoramaglastag og human first-programmet4 – hver innovation er skabt for at sikre komfort, beskyttelse og køreglæde.
Vores vision: teknologi i menneskets tjeneste.

aktive patenter5
+ 12.000

(2) openR link-multimediesystemet tilpasser sig din køreprofil med funktioner, tjenester og apps. Med Google built-in får du adgang til dine personlige ruter og applikationer for en køreoplevelse skræddersyet til dig. Systemet indeholder Google Maps til navigation i realtid, Google Assistant til stemmestyring og Google Play til apps i bilen. Google, Google Play, Google Maps, Waze og andre mærker er varemærker tilhørende Google LLC. (3) Afhængigt af version. (4) Human First-programmet, lanceret af Renault i 2023, skal gøre offentligheden bekendt med alle mærkets sikkerhedsinitiativer og styrke Renaults position som både teknologisk og menneskelig producent. (5) Renault Group har aldrig stoppet med at innovere og råder nu over mere end 12.000 aktive patenter, som udgør virksomhedens intellektuelle kapital. Intern kilde Renault 2024.

E-Tech – i front for elektrificering

Som pioner inden for elbiler i Europa anvender Renault sin E-Tech-teknologi på hele modelprogrammet: 100 % elektriske biler, selvopladende fuldhybrider og avancerede plug-in hybrider.
Med Renault er elektrificering fremskridt, der er tilgængeligt for alle.

elektrificerede biler solgt i Europa 20246
1 ud af 2

Salg af hybridbiler i Europa i 20247
nr. 2 

(6) Renaults elektrificerede modeller udgjorde 49 % af salget i Europa i 2024. intern kilde: Renault 2025. (7) Renault var det næststørste mærke på det europæiske hybridmarked i 2024. intern kilde: Renault 2025

ansvarligt engagement⁸

Renault tager ansvar på flere niveauer: reduktion af drivhusgasudledninger9, brug af genanvendte materialer10, design til genbrug11 og et nyt liv for komponenter gennem Europas første fabrik dedikeret til den cirkulære økonomi – Refactory.


minimum genanvendelsesgrad for vores biler12
85 %

mål for 2030: andel af genanvendte materialer eller materialer fra den cirkulære økonomi i vores biler13
33 %

(8) Renault-brandet er en integreret del af Renault Group, som har en bæredygtighedsstrategi baseret på tre søjler: miljø, samfund og sociale forhold. (9) Renault Group har forpligtet sig til at reducere drivhusgasudledninger fra materialer og komponenter samt bilernes anvendelse med 27 % mellem 2019 og 2030 – og de direkte og indirekte emissioner fra koncernens egne anlæg med 62 %. (10) 33 % af materialerne i Renaults biler skal inden 2030 komme fra den cirkulære økonomi, som et vægtet gennemsnit baseret på produktionsvolumen. Det omfatter både genanvendte materialer (i henhold til ISO 14021) og produktionsrester, der genindarbejdes i fremstillingen. (11) Køretøjerne er mindst 85 % genanvendelige i henhold til direktiv 2005/64, det såkaldte 3R-direktiv. (12) Køretøjer er mindst 85 % genanvendelige i overensstemmelse med direktiv 2005/64, også kendt som 3R-direktivet. (13) Som et vægtet gennemsnit af produktionsvolumen, inklusive materialer genanvendt i henhold til ISO 14021 og produktionsrester, der genindarbejdes i fremstillingsprocessen på industrilokationer.

elektro pop kultur

Som et fransk ikon i mere end 127 år dyrker Renault relationen til mennesker gennem stærke partnerskaber, populære events og store kulturelle projekter. Hvert initiativ er en mulighed for at mødes – og dele vores fælles passion for biler.